lördag 26 december 2009

Skivrecension

All Against the World

"The furthermost" 2008



Att få ta del av ett album som skapats av ett gäng portugiser är kanske inget ovanligt. Men att få ta del av ett bra album av ett gäng portugiser är desto ovanligare för mig. Men för att ta det ett varv till så är det än ovanligare att få ta del av ett bra punkalbum av ett gäng portugiser.
All Against the World har öppnat mina ögon för en rätt så trist portugisisk musikscen och deras album ”The Furthermost” överraskade mig fullständigt. På ett eget litet sätt förvandlar dom amerikansk punk och hardcore till något eget och skapar en stenhård men svängande variant av just punk. Ungefär som om Pennywise möter upp NOFX en kväll och tillsammans spisar dom lite schyssta hardcore-plattor. Catchy riff mixas med starka refränger och ett ös som får mig på gott humör. Allt väl så långt helt klart, men jag skulle vilja efterlysa mer hitbetonade låtar och mer variation, för det skulle kunna krypa upp en pinne till i betyg.
All Against the World var en glad överraskning och jag får nog ta att kolla upp den portugisiska punkscenen lite mer efter det här.

Betyg: 3/5

/Ulf Classon

Inga kommentarer: