söndag 3 januari 2010

Skivrecension

400 Colpi

"Homo homini lupus" 2009



Detta är mitt första möte med den italienska hardcorescenen och om 400 Colpi representerar landet väl inom genren vill jag inte sia om men om så är fallet så är det ingen vidare standard på scenen överlag skulle jag tro. På deras debut ”Homo Homini Lupus” får vi hardcore efter standardmallen som ibland smiter över en sväng i metalcore-land utan att överraska för fem öre. Förutom texterna på modersmålet i och för sig men det gör varken till eller från då mannen vid micken mest skriker sönder halsen hela tiden.
En halvtimme tuffar på utan att man egentligen lägger märke till att man lyssnar på skivan överhuvudtaget. Att ens ett skivbolag bemödat sig med att ge ut skivan är ju en gåta för mig.
Tro mig när jag säger att om du gillar hardcore så behöver du inte kolla upp 400 Colpi. Inte ens om du är intresserad av landets hardcorescen för det måste finnas något band som är bättre än detta i Italien – eller?

Betyg: 1/5

/Ulf Classon

Inga kommentarer: