måndag 4 oktober 2010

Skivrecension

Violent Divine "Release the hounds" 2010




Nu skall jag lista det bästa med Violent Divines tredje album: på bandbilden har en av medlemmarna en Motörheadtröja. That’s it. De andra medlemmarna ser lost ut och av bilden att döma skulle jag gissa att de ägnat lite för lång tid på att sminka sig och lite för lite för att lyssna på brutal musik.
Likt förra skivan jag recenserade (Greed - Burn it down) ligger ”Release the Hounds” på Swedmetal Records och det betyder tydligen att det är lallig musik med noll intresse för denna recensent. Här kan man sjunga med och kanske blir det rentav lite Allsång på Skansen för dessa killar. Eller är de kanske lite för extrema? Nej då. Kanske om man tittar på texten till låten ”Burn” där de klipskt nog ändrat ordet ’come’ till ’cum’ så att det genast blir barnförbjudet och texten får en heeelt annan innebörd: ”can you tell me wrong from right, cum stay with me tonight” t ex.
Helt översatt alltså, med Violent Divines egna slang, blir den sista textraden: ”Sperma stanna med mig ikväll.” Det blir ännu roligare då man tar en senare rad: ”cum play with me tonight”!
Och de fortsätter med denna slang igenom andra låtar också!
Ni lyckades i alla fall få mig att skratta. Hoppas att någon ger er en ordbok i julklapp.

Betyg: 1/5

/Sara