måndag 4 oktober 2010

Skivrecension

Greed "Burn it down" 2010




Inte ännu ett halvglammigt band som flörtar med mjuk metal och Backyard Babies!
Jag är så trött på medryckande och intetsägande musik och svenska Greed passar tyvärr in på den beskrivningen alldeles för väl. Nog ser jag att ett gäng småberusade ”rockbrudar” kan skaka på det blonda håret till det här i barer runt om i Sverige och om det räcker för pojkarna i Greed så säger jag grattis!
Jag undrar seriöst om de försöker starta någon slags tråkig genre för bilmusik då jag ser det ack så lama omslaget som pryds av en machobil (med Coca Cola-reklam!) och bandbilden där de poserar vid en sportbil med den fyndiga nummerplåten ”EVIL”. I’m shaking in my boots!
Hur tänker skivbolaget Swedmetal Records?
Jag antar att musiken stundtals inte är så jättedålig ändå. Men jag kan inte hjälpa det, jag blir sjuk av detta.

Betyg: 1/5

/Sara