torsdag 17 mars 2011

Nära skjuter ingen hare...



Ryan Roxie lanserar nu The Big Rock Show på skvallertidningen Aftonbladet och det kommer säkert fungera bra. Själv var jag löst inblandad i detta projekt under 5 sekunder. Jag gjorde en provfilmning tillsammans med Linnea Olsson (SvD), men sedan blev det beslutat att panelen endast skulle bestå av tjejer. Känner mig dock lite glad över att bli påtänkt.

Pressutskick:

"Aftonbladet storsatsar på hårdrock - lanserar webb-TV-program och specialsajt
Aftonbladet inleder landets största journalistiska satsning på hårdrock. Den 23 mars är det premiär för webb-tv-programmet Big Rock Show och nya specialsajten Nöjesbladet Hårdrock.
- Hårdrock är den nya schlagern! Aftonbladet ska självklart vara den naturliga nyhetskällan för alla hårdrockfans, säger Klas Lindberg, Aftonbladets nöjeschef.

• Big Rock Show är ett halvtimmeslångt magasinsprogram som sänds en gång i veckan under åtta veckor i Aftonbladet Webb-TV.
• Nöjesbladet Hårdrock är en specialsajt med nyheter, recensioner och intervjuer med artister inom metal och hårdrock.

Big Rock Show leds av Ryan Roxie, f d gitarrist i Alice Coopers band, och sänds på engelska. I programmen medverkar en panel med rocktjejer som intervjuar rockstjärnor, synar skandaler, levererar skvaller och pratar trender. Varje program gästas av Aftonbladets experter Mattias Kling och Joacim Persson. Det blir också en hel del nostalgi i form av TV-inslag från hårdrockens verkliga storhetstid på 70-talet.

- Eftersom det länge saknats ett program om hårdrock tror jag Big Rock Show har en stor potential, även internationellt. Det här är det första webb-TV-programmet som tar hårdrocken på allvar, säger Fredrik Lindén, programchef Aftonbladet TV.

Parallellt med Big Rock Show lanseras sajten Nöjesbladet Hårdrock. Där kan läsarna bland annat följa Mattias Klings hårdrocksblogg och de hetaste bandens turnébloggar. Mustasch och Bullet inleder, och följs till sommaren av In Flames. Då blir det också livebevakning av Sverigekonserterna med band som Metallica, Slayer, Iron Maiden, Ozzy Osbourne och Slipknot.

- Hårdrocken är på stadig frammarsch och något av det folkligaste vi har. Därför intensifierar vi nu vår redan goda bevakning, säger Klas Lindberg.

Big Rock Show är den första av fyra annonsfinansierade produktioner som Aftonbladet TV lanserar under våren. Programmet sponsras av hårdrockfestivalen och tidningen Sweden Rock, post- och näthandelsföretaget Ginza.se, energidrycken Rockstar Energy Drink och instrumentbutikskedjan 4Sound. Big Rock Show är utvecklat av Ryan Roxie och TV-producenten Patrik Hambraeus och produceras av Veranda Film."


/Niclas