söndag 21 december 2008

Årets bästa låtar 2008

I väntan på att vi skall få ihop våra årsbästalistor och publicera dom på Metal Shrine.se så tänkte jag ge er en försmak redan nu här på bloggen. Det är inte speciellt superseriöst det jag nu skall presentera för er men igår kväll fick jag den lysande idén, efter lite för mycket rödvin, att slänga ihop en bland-CD med dom bästa låtarna som kommit ut under 2008. Som den listbög jag är så får jag som vanligt problem med att få plats med alla låtarna jag plockade ut på en skiva så det fick bli tre stycken istället! En fick heta "The Rock Edition" och en "The Metal Edition", ja ni fattar säkert varför dom heter så, och på en skiva samlade jag alla dom bästa låtarna från dessa två skivor. Hänger ni med? Ja, jag tänkte väl det. Visst får man en del låtar i repris och skall jag vara ärlig så funkade kanske inte min hjärna speciellt bra igår efter, som sagt, lite för mycket rödvin, men en bra låt är en bra låt och då kan man lyssna på den en gång till eller? Sen kan det ju vara bra med lite variation om man är sugen på tta bara lyssna på stenhård metal tillexempel.

Hursomhelst så är låtarna inte placerade i någon speciell rangordning och avslöjar faktiskt knappt någonting om hur min slutgiltliga lista över årets bästa skivor kommer se ut. Men i brist på min fantasi här på boarden just nu så tänkte jag hiva ut listorna för eran beskådan och ge er en liten försmak på vad som komma skall i årsbästaväg på Metal Shrine.se. Så here we go...


CD1: The best of the Year 2008: The Ultimate Edition
1. Don Airey - Shooting Star
2. Amon Amarth - Guardians of Asgaard
3. Chrome Division - Raven Black Cadillac
4. Volbeat - Guitar Gangsters and Cadillac Blood
5. AC/DC - Stormy May Day
6. The Haunted - Ceremony
7. Uriah Heep - Wake the Sleeper
8. Warrel Dane - Brother
9. The Soundtrack of Our Lives - Thrill Me
10. Zimmers Hole - We Rule the Fucking Land
11. Mudcrutch - Shade Grove
12. Black Stone Cherry - Things My Father Said
13. Machinery - I Divine
14. Glenn Hughes - First Underground Nuclear Kitchen
15. Motörhead - English Rose
16. Whitesnake - All For Love
17. Danko Jones - Code of the Road
18. The Parlor Mob - Carnival of Crows

CD2: The best of the Year 2008: The Rock Edition
1. Don Airey - Shooting Star

2. AC/DC - Stormy May Day
3. Stonewall Noise Orchestra - Skyscraper Moment
4. Chrome Division - Raven Black Cadillac
5. Motörhead - English Rose
6. The Soundtrack of Our Lives - Thrill Me
7. Uriah Heep - Wake the Sleeper
8. Black Stone Cherry - Things My Father Said
9. Glenn Hughes - First Underground Nuclear Kitchen
10. Danko Jones - Code of the Road
11. Mudcrutch - Shade Grove
12. The Black Crowes - Goodbye Daughters of the Revolution
13. Whitesnake - All For Love
14. Def Leppard - C'mon C'mon
15. Electric Earth - Let Me Out
16. The Parlor Mob - Carnival of Crows
17. The Offspring - You're Gonna Go Far, Kid

CD3: The best of the Year 2008: The Metal Edition
1. Austrian Death Machine - Get to the Choppa
2. The Haunted - Ceremony
3. Amon Amarth - Guardians of Asgaard
4. Zimmers Hole - We Rule the Fucking Land
5. Warrel Dane - Brother
6. Machinery - I Divine
7. Volbeat - Guitar Gangsters and Cadillac Blood
8. Belphegor - Bondage Goat Zombie
9. Grand Magus - Fear is the Key
10. One Man Army - Misfit With a Machinegun
11. Sister Sin - One Out of Ten
12. Crystal Eyes - Waves of War
13. M.A.N. - My Own Sickness (Feat. Burton C. Bell)
14. Benedictum - Beast in the Field
15. Evocation - Silent Sleep
16. Lord Belial - Inexorable Retribution
17. Steel Attack - For Whom I Bleed

Så där ja, det var några låtlistor det. Hoppas dom kunde roa någon och kanske till och med ge er lite tips på skön musik ni kanske missat under året som gått.
Glöm inte att hålla utkik på Metal Shrine.se efter våra riktiga årsbästalistor!

/Ulf Classon

Inga kommentarer: