söndag 9 september 2012

Bokrecension

Kirk Blows

"Hammered - Heavy tales from the hard rock highway" 2012



















Kirk Blows (underbart namn) har bl a jobbat som redaktör på Metal Hammer under de gyllene åren på 80 och 90-talet och även skrivit för andra tidningar.
Skulle jag själv skriva en bok om alla intervjuer jag gjort skulle den antagligen se ut som den här. Blows har samlat en väldig massa möten och intervjuer med allt från Metallica och Henry Rollins till Motörhead och Pearl Jam. En del historier mer underhållande än andra, men ändå en läsvärd samling anekdoter om alla de stora namnen.
Bäst är kanske telefonaren med en ganska öppen Rollins och samtalet med Würzel som spyr galla över sitt band och Lemmy, vilket nästan fick Lemmy att kasta in handduken. En story jag inte hört om tidigare.
Boken är från och till ganska kul och smått underhållande, men kanske hade jag ändå väntat mig lite mer från en person som mött alla de stora och dessutom skrivit för en av de större hårdrockspublikationerna när det begav sig som bäst.

/Niclas


Inga kommentarer: