tisdag 4 september 2012

Marillion + Porcupine Tree = Ljuvlig musik



Efter att den senaste timmen lyssnat sönder den nya skapelsen "Gaza" från Marillions kommande platta, insåg jag helt plötsligt att jag på förra lördagens skivmässa såg en platta jag helt missat. Steve Hogarth gav i februari ut en platta tillsammans med Porcupine Trees Richard Barbieri.
När jag stod där och bläddrade i skivbackarna fann jag en hög med olika David Sylvian-alster och sådant som kan förknippas med honom och bland dem fanns då "Not the weapon but the hand". En mental anteckning gjordes för att givetvis snabbt försvinna ur hjärnan, fram tills idag.
Lyssna och njut! Det är långt ifrån hårdrock, men för stundtals tankarna till David Sylvians fullkomligt underbara "Secrets of the beehive". En platta jag för övrigt diskuterade kort med Katatonia.

/Niclas

Inga kommentarer: