lördag 29 september 2012

På skivmässefronten intet nytt...



















Håller fortfarande på att sakta men säkert arbeta mig igenom den hög av skivor jag fick med mig hem för två helger sedan efter ett inbyte hos Mickes Skivor. Jag hade samlat ihop promos och utrensade skivor från samlingen, vilket resulterade i 1000 kr att plocka nytt för hos Mickes. Det är banne mig svårare än man kan tro.
Idag tog jag en snabb tur ut till Solna för skivmässan, men kom nästan tomhänt därifrån. Det blev i alla fall Hogarth-Barbieris "Not the weapon but the hand". En intressant platta som borde tilltala fans av just Hogarths Marillion, Porcupine Tree, Peter Gabriel och mästerlige David Sylvian. Utmärkt musik för de mörka och regniga höstdagarna som nu står för dörren.



















Det andra köpet blev Black ´N Blues senaste giv "Hell yeah". Tyckte den kunde vara värd 30 pix. Återföreningsplattor är sällan bra, men den här innehåller faktiskt en del alster som påminner en aning om fornstora dagar.  Helt ok.

/Niclas


Inga kommentarer: