måndag 4 oktober 2010

Dagens Ebayköp!



Den här tidningen såg jag skymten av för första gången under mitten av 80-talet. Nu, åtskilliga år senare när mitt intresse för bandets 70-tal uppstått igen, söker jag fynd på Ebay och upplever en tid jag aldrig riktigt var med om.
1978 var jag sju år gammal och hade aldrig hört talas om KISS. Det var inte förrän i början av 80-talet, runt släppet av "Creatures of the night", som jag fastnade för bandet.
Under 90-talet började flera videobootleg dyka upp. Flera såldes till och med via Melody Line i Göteborg. På så sätt lyckades jag komma över många av de mest populära och välcirkulerade bootlegen där ute i stora vida världen.
Numera är mitt intresse för bandet fokuserat på 70-talet och det blir att jag köper prylar som jag aldrig kom över när jag var som mest insyltad i bandet.
Just den här tidningen har jag sökt länge. Nu hittade jag den för en överkomlig summa och i väldigt bra skick. Trevligt.

/Niclas