måndag 20 oktober 2008

Metallica-biljetter gick åt fort.

Metallica-fansen gick samma öde tillmötes som AC/DC-fansen. Många fick naturligtvis biljetter till dom två spelningarna i Globen med Hetfield och kompani men en ansenlig mängd fans blev utan. AC/DC's första konsert sålde slut på 11 minuter och deras andra på 24 minuter. Den andra var inte ens utannonserad vid tillfället för biljettsläppet utan annonserades ut direkt efter att den första sålt slut. Metallicas två konserter var utannonserade innan biljettsläpp och båda sålde slut på 30 minuter - ihop!
Det jag tycker är så förbannat trist är att man får köpa så många biljetter per skalle! Till AC/DC fick man köpa 4 stycken per person och till Metallica fick man köpa 6 stycken per skalle. Varför så många? Svartabörshajar älskar ju detta och vi vanliga fans blir lidande. Jag ville inget hellre än att ha ståplats till mitt absoluta favoritband AC/DC men jag hann inte mer än upp på tröskeln till det lokala Ticnet-ombudet innan man hörde att ståplatsbiljetterna var slut - då hade det gått 2 minuter! Jag fick rätt okay sittplatser så jag ska ju vara glad att jag får se dom överhuvudtaget men det som irriterar mig något för förbannat är att 15 minuter efter att biljetterna var släppta så fick jag ett sms från en polare som sa att det fanns 4 ståplatsbiljetter ute på Tradera till högstbjudande. Jävla utsugare! Låt oss fans få biljetter till rätt pris istället för att bara tjäna pengar på att sälja biljetter till en konsert ni aldrig tänkt gå och se! Jag förstår att det går att göra sig en ordentlig hacka på att sälja åtråvärda biljetter men det är ta mig f-n inte rättvist! Jag tycker Ticnet skall ta tag i detta och sätta gränsen till 2 biljetter per person och göra dom personliga så man måste visa upp legitimation när man skall in på konserten. Eller något åt det hållet i alla fall. Något måste göras.

Jag tycker det är skitkul att konserter säljer slut för det visar ju på att hårdrocken är stekhet och att en slutsåld arena är bättre än halvfull men jag är trött på att behöva stressa röven av mig och hoppas på tur för att få biljetter till dom stora konserterna.

/Ulf Classon

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig, riktigt svinigt orättvist! Jag var en av tusentals Metallica-fans som blev utan biljett bara för att pengahungriga människor köpte upp alla.

Systemet fungerar inte alls. Har hört massa saker om diverse ATG-ombud också som drar ut hundratals biljetter från kassan som sedan går till hemsidor som säljer biljetterna för det tredubbla värdet.

Men det som gör det extra bittert för mig är att jag lyckades komma in på ticnets hemsida, stog i kö och kom fram till sidan där man väljer vilka platser man vill ha. Jag kom in, tittade på klockan 09:16. "YES! BILJETTER!", tänkte jag medan mitt hjärta fylldes av en mycket varm och behaglig känsla. Knappade in antalet biljetter; "2". Kryssade i ståplatsen och klickade på "nästa"...
Då kommer det förbenade felmeddelandet; "Det blev något fel. Gå till startsidan".
"STARTSIDAN?!", skrek jag och då visste jag att det var över. Metallica-jakten gick åt helvete! Den morgonen slutade med en spricka i min väg...
Tack Ticnet! Ni ska betala min j*vla vägg!