måndag 25 oktober 2010

28 år sedan!


Denna dag för 28 år sedan släppte KISS det album som skulle försöka reparera skadan efter totalfloppen "(Music from) The Elder". Försnacket hade bl a nämnt en sångtitel vid namn "Shoot the president" och nu jäklar anamma skulle det bli åka av!
Strax innan plattan släpptes hakade jag på KISS-tåget. Det bildades hemmasnickrad fanklubb och pojkrummet började så smått tapetseras med KISS-posters.
Nu blev ju tyvärr inte "Creatures..." den enorma succé bandet hoppats på och USA-turnén drog inga publikmassor. Själv har jag dock alltid hållt den här plattan högt och tycker den är något av det bästa de spelat in.
Jag minns hur jag försynt frågade min kära mamma, som var gymnasielärare i engelska, om vad titeln "Keep me comin´" betydde. Hon tittade misstänkt på mig och undrade vad det var jag lyssnade på egentligen. Fick aldrig nåon konkret förklaring, vill jag minnas.
/Niclas