onsdag 11 mars 2009

Fler band klara för Sweden Rock.

Då var ytterligare fyra band klara för årets Sweden Rock Festival och listan med band jag vill se blir bara längre.

Först ur är det legendariska AOR-bandet Journey som jag aldrig har gillat men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att kolla in dom lite för även om jag inte är inne på AOR så blir det nog inte bättre än så här i den genren.

Ett band som jag däremot MÅSTE se är U.F.O.! Jag har aldrig sett detta band även om chansen har funnits och det faktum att bandet än idag släpper plattor som är klart värda att lyssna på lika mycket som dom klassiska 70-tals albumen gör detta till ett måste för en 70-tals älskare som mig.

Sen blev två band klara som jag inte hunnit lyssna in mig på så mycket än och det är Tyketto samt Tank. Det förstnämnda kan vara av intresse med sin melodiösa hårdrock men det andra bandet, Tank, måste ju bara bli ett måste att se! Med deras Motörhead-influerade hårdrock (punkosande NWOBHM alltså) så är detta ett måste för mig och med tanke på att självaste Doogie White numera sköter sången gör inte saken sämre då han är en av mina favoritsångare (ja, jag vet, jag har många).

Sweden Rock börjar bli väldigt intressant men även Metaltown, Muskelrock och andra småfestivaler börjar även dom få starkt startfält... sommaren blir minst sagt väldigt intressant!

/Ulf Classon

Inga kommentarer: