torsdag 4 december 2008

Ny Sepulturaturné på gång...vem bryr sig?

En Europa-turné för Sepultura är på gång och inga Skandinaviendatum är klara än men vem bryr sig egentligen? Jag kan inte förstå hur det bandet kan leva vidare med tanke på att även trummisen Igor Cavalera nu har lämnat skutan. Det funkade på första plattan med nye sångaren Derrick Green efter Max Cavaleras uttåg men allt efter det har bara blivit sämre och sämre rent musikaliskt. Jag avgudade, enkelt sagt, Sepultura ett tag runt "Chaos A.D." och "Roots"-eran och ville verkligen att det skulle funka utan Max men så är alltså inte fallet. När Sepultura släppte den ena plattan tristare än den andre så sjönk mitt intresse mer och mer men samtidigt släppte Max guldskivor med sitt nya band Soulfly så saknaden av Sepultura blev aldrig riktigt stor och mitt intresse för bandet tynade bort rätt så snabbt. När nu bröderna Cavalera dessutom har släppt en platta med gammal hederlig Sepultura-thrash under fanan Cavalera Conspiracy så blir jag lika förvånad var gång jag ser att Sepultura vågar sig på ett nytt skivsläpp eller en ny turné.
Finns det fortfarande någon som tar Sepultura på allvar eller gör ni som jag och slänger på dom gamla plattorna och minns ett band som en gång i tiden levererade benknäckarthrash av högsta klass?
Nej lägg ner Sepultura eller ha i alla fall den goda smaken att byta namn för det var länge sen det bandet existerade på riktigt.

/Ulf Classon

Inga kommentarer: