lördag 16 maj 2009

Och så blev Accept ett coverband...

Ja det är nog tyvärr så för bandet har nu värvat förre TT Quick sångaren Mark Tornillo som ersättare för Udo Dirkschenider och har lirat in två låtar i replokalen med honom och tydligen skall en turné vara på gång också. Inte nog med att denna Tornillo gör ett rätt så uselt jobb så ställer man ju sig frågan; Kan man ersätta en så karismatisk sångare som Udo? Frågar du mig så är svaret ett solklart nej. Vissa band som tillexempel Thin Lizzy och Accept är så starkt förknippade med just en och samma sångare så när dom byts ut så får man endast en känsla av coverband tycker jag. Ta bara Accepts platta "Eat the Heat" tillexempel som såg David Reece ta över sången och även om skivan innehöll ett par bra låtar så var det ju inte Accept man fick höra. Nej, jag föredrar då U.D.O. som idag känns mer som det riktiga Accept än Accept själva för dom har rösten som gjorde Accept lika populärt som dom feta och svängiga riffen.

Lyssna på dom två "replokallåtarna" här:
Balls to the Wall
Flash Rocking Man

/Ulf Classon

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läser man på www.udo-online.de och på deras fan forum, så är många positiva till en ny Accept återföerning. Många U.D.O. fans är besvikna på U.D.O. ´s senaste plattor. Lysnar man på TT Quick Sångaren på youtube så har han kvaliter som sångare också! Accept Eat The Heat skivan 1989 med David som sångare har blivit mer Accepttabel av Accept fansen nu än då. Många som man kan läsa på UDO-forumet är att många vill se David tillbaka i Accept

Anonym sa...

"Och så blev Accept ett coverband..." ???

Tyckte du också när Judas Priest återförenas med Ripper som sångare ???

Metal Shrine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Metal Shrine sa...

Ja, Judas Priest har jag aldrig gillat och Ripper är en duktig sångare men kommer alltid vara en härmapa och ja, Judas blev lite av ett coverband utan Halford för Judas är ett av dessa band som jag förknippar starkt med en och samma sångare och kan inte tänka mig bandet utan honom.

/Uffe

Anonym sa...

Skälv är jag ett stort accept fan och tycker att udo är accept....men vill man höra udo sjung accept låtar är de bara att gå på en u.d.o konsert för 50% av låtarna dom speler är accept låtar och gamla accept trummisen lirar gittar i u.d.o