torsdag 5 januari 2012

Vad händer?















Tja, kanske inte så mycket, eller? I tisdags hade jag nöjet att få sitta ner med Napalm Deaths Shane Embury. Han var i stan med ett av sina sidoprojekt, Lock Up, och vi avnjöt en kall öl tillsammans på Skeppsbronbar.
Igår blev det en telefonare med författaren och journalisten Joel McIver, som nu senast skrivit den mycket läsvärda biografin om Glenn Hughes. En bok jag varmt rekommenderar. Jag hoppas få upp båda intervjuerna inom de närmsta två veckorna och ska även försöka skriva ut mitt snack med Rival Sons.
Igår blev jag klar med Sammy Hagars självbiografi och ska nu bara plita ner en recension också. Började därefter läsa den uppdaterade versionen av Cherie Curries "Neon angel".
Jag har även varit i kontakt med en person på Sam Dunns filmbolag banger Films och kanske kan det bli en intervju i slutet av januari. Dunn ligger ju bakom "Metal Evolution" som började sändas på SVT i tisdags.
Sist men inte minst jobbar jag nu mer aktivt med boken "Kissing Sweden" och ska tillsammans med huvudförfattaren Johan Falk knåpa ihop en så bra bok som möjligt, vilket tar tid och kräver tålamod.

/Niclas

Inga kommentarer: