tisdag 8 oktober 2013

Vad händer?





















Idag damp ovanstående saker ned i brevlådan. Neil Daniels bok om Pantera, Brian Mays "Star fleet" på vinyl och Giuffrias debut på CD. Mycket trevligt!
På intervjufronten finns det en del att transkribera. När Trivium var i stan snackade jag med Matt Heafy för SRM, men tog även ett snack med Corey. Jag har även ringt upp och snackat med en rosslig Leslie West, en otroligt rolig men galen Ted Nugent och en extremt pratglad Rob Cavestany i Death Angel. Efterhand kommer dessa små snack att dyka upp här. 
På torsdag ska jag snacka med en annan Rob, nämligen Rob Dukes, sångare i Exodus och Generation Kill.
Ett möte med Joacim Cans var inbokat nästa vecka, men tyvärr blir jag tvungen att jobba och får skjuta på det. 
I senaste SRM har jag intervjuat Myles kennedy och Mark Tremonti  från Alter Bridge och i kommande nummer bjuds det på ett kortare snack med Matt Heafy i Trivium. Ut och köp blaskan, vetja!
Nu på fredag åker jag ner till hemlandet Skåne, för att under lördagen besöka Helsingborgs stadsbibliotek och lyssna på ett föredrag om KISS signerat oraklet Alex Bergdahl. Det blir nörderi på hög nivå om bandets allra första stapplande steg och Alex utlovar ljud och filmklipp som ingen sett tidigare. Därefter blir det ett författarsamtal med Carl Linneaus om bl a hans bok "KISS - den osminkade sanningen". Sammalagt ca 120 mil tur och retur för två timmar snack om mitt gamla favoritband. Självfallet blir det en rapport från föredraget. 

/Niclas

Inga kommentarer: