fredag 5 oktober 2012

Hårdrockens historia i repris den 13:e oktober!



















Om ni inte såg serien första gången den gick eller inte har köpt DVD´n, så kan det vara läge att ratta in Kunskapskanalen kl. 16:00 den 13:e oktober. Hela serien sänds i ett långt maraton och det bästa av allt är att Ika "Blod Eld Död" Johanneson kommer agera kommentator mellan avsnitten och dessutom visa lite gamla godbitar från SVT´s hårdrocksarkiv.

Saxat från bokens blogg:

"Den senaste veckan har jag roat mig med att låna hem en massa gamla VHS-band från SVT:s stora arkiv. Lördagen den 13 oktober kommer Kunskapskanalen att sända alla elva avsnitten av Sam Dunns serie Hårdrockens Historia i sträck under någon sorts hårdrocksnattsparaply. Jag ska programleda skarvarna och har bjudit in några gäster för att kolla på klipp och prata om den svenska hårdrockshistorien. Tyvärr finns ganska få metalprogram kvar i arkivet, de flesta avsnitt av Norrsken, Metalljournalen och Diezel är stekta, men några godbitar har jag grävt fram. Som till exempel inslaget ovan från 1993, tror jag att det är, när Entombed intervjuas på Hultsfred och Alex Hellid får finna sig i att bli Uffe Cederlund för en dag. Vet dock inte om jag ska visa det klippet eller ett annat Entombed-klipp. Kolla nästa lördag så får ni se! Imorgon spelas allt in på Kafé 44 i Stockholm. Funderar på om jag ska gå och prata in i kameran samtidigt för att återkalla någon sorts SVT Växjö-feeling från 90-talet."

/Niclas

Inga kommentarer: