onsdag 19 februari 2014

Ghost vann en Grammis.





















Kanske inte helt oväntat, men jag hade personligen sett att In Solitude blivit nominerade och vunnit. Deras makalösa "Horses in the ground" från albumet "Sister", har en avslutande riffminut som slog allt förra året. 
För övrigt var de nominerade i kategorin Hårdrock/Metall inte mycket att hurra över: Crashdiet, Nicke Borg, Watain och The Kristet Utseende. 
Hur i hela helvetet kan Nicke Borg vara nominerad i den här kategorin? Och vad fan gör The Kristet Utseende där? There´s something rotten in the state of Denmark...

/Niclas

2 kommentarer:

Kim sa...

För min del tycker jag Watain är enda dugliga alternativet av de nominerade. Å andra sidan hade en grammis för, visserligen bra, "The Wild Hunt" lite devalverat värdet av motsvarande för suveräna "Lawless Darkness." Håller helt med dig i kommentarerna av de övriga.

Metal Shrine sa...

Jo, jag hade kunnat se att Watain vunnit också, även om de inte riktigt är min grej. Hade en intressant diskussion med Mattias Kling om detta. Watain står för ett egotänkande, sett till deras ideologi, men har blivit omfamnade av kultureliten, som tenderar till att vara ganska vänster.