fredag 19 september 2008

AC/DC the War Machine!!!



Jag vet att det är mycket AC/DC just nu på bloggen men vad kan man göra då ett av världens största band och universums i särklass bästa band har en ny skiva på gång? Hur som helst så får ni ha tålamod med oss (eller mig då det är jag som är AC/DC-idioten nummer ett) ett tag till.

Jag tänkte först gjort en post om att bandets video till första singeln "Rock N Roll Train" har anlänt men så plötsligt dyker det upp att bandet gjort en helt ny låt tillgänglig för streaming på deras MySpace-sida och tjoo!!! Ännu mer AC/DC!!!

Låt oss dock börja med videon som ni kan se här ovan. Jag vill inte ge er någon längre utläggning om videon då kvalitén på klippet är rätt kass men det känns i alla fall som en rätt så vanligt AC/DC-video med konsertbilder inför en utvald publik och sen lite effekter till det. Effekter som jag aldrig sett i en AC/DC video förut å andra sidan. Sen är dom svartvita bilderna från "Hard as a Rock"-videon tillbaka och det är coolt. Men frågan är om inte scendekoren är ballast med massa snurrande kugghjul och annat maskinellt. Är det månne utkast på en kommande turnéscendekor vi får se här? Hur som helst skall det bli kul och se videon med bra kvalité framöver.

Sen den nya låten då, "War Machine", som man kan lyssna på
HÄR är jävligt tung måste jag säga efter bara ett par lyssningar. Lite åt "Ballbreaker"-tyngden faktiskt. Det är dock ingen direkt refräng som på första singeln men det låter bra, ruggigt bra. Mer än så vill jag inte kommentera i nuläget utan ni får lyssna och bilda er en egen uppfattning.

Edit: I min iver att rapportera snabba och intressanta nyheter till er så missade jag att TV4 haft den goda smaken att visa videon och HÄR kan ni se den i lite bättre kvalité än här ovan.

/Ulf "The War Machine" Classon

Inga kommentarer: