måndag 18 augusti 2008

Omslag och låtlista till nya AC/DC-skivan är ute!!!

ÄNTLIGEN!!! Ja det är väl ett ganska beskrivande ord för oss AC/DC-fans. I åtta års tid har vi fått vänta på ett nytt album med universums bästa band och äntligen är det här. Albumet, som har fått namnet "Black Ice", är planerat att släppas genom Columbia Records den 20:e oktober men innan dess kommer vi få ett smakprov i form av singeln "Rock 'N' Roll Train" den 28:e augusti. Videon till singeln kommer att få sin premiär i september.
Rapporterna från dom tidskrifter som haft äran att lyssna på skivan lovar mer än gott vill jag påstå. Stora ord som "bästa AC/DC-albumet på länge" och "smokin' hot" är bara några av dom glädjeyttringar man fått ta del av.

Hur som helst så lär vi få höra tids nog hur bra detta album är. Personligen har jag nog alldeles för höga förväntningar på "Black Ice" men något säger mig att allt kommer infrias. Jag tror att detta är det albumet som får en hel rockvärld att åter igen lägga sig på knä och tillbe Angus och kompani.

Jag tycker albumtiteln är lite småcool även om dom tidigaste rapporterna pekade på att den skulle heta "Strap it On" vilket jag tycker är ett jävligt coolt namn. "Runaway Train" är en annan titel som florerat...

Omslaget tycker jag är det snyggaste dom haft på länge, stilrent men ändå detaljerat. Naturligtvis så får vi se den klassiska Angus-siluetten men jag kan inte hitta något som associerar till svart is. Vore kul att få veta vad som ligger bakom albumtiteln.

Det enda oroväckande är att skivan innehåller hela 15 låtar! Personligen tycker en skiva skall innehålla max 10-11 låtar för man orkar inte lyssna mer. Men va fan, det är åtta år sen vi fick något nytt med bandet så vi får väl tacka och ta emot så mycket vi kan!

Nåväl, väntar jag bara på att turnédatumen skall presenteras. Enligt acdc.com så skall bandet kicka igång sin världsturné i slutet på oktober. Kan vi förvänta oss spelningar i Globen och Scandinavium i höst/vinter och Ullevi till sommaren? Oavsett så skall jag se dom så det är väl bara att packa väskan och bege sig iväg till närmaste ställe för att se universums bästa band: AC/DC!!!

Låtlistan till "Black Ice":
1. Rock 'N' Roll Train
2. Skies on Fire
3. Big Jack
4. Anything Goes
5. War Machine
6. Smash 'N' Grab
7. Spoilin' for a Fight
8. Wheels
9. Decibel
10. Stormy May Day
11. She Likes Rock 'N' Roll
12. Money Made
13. Rock 'N' Roll Dream
14. Rocking all the Way
15. Black Ice

/Ulf Classon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, universums bästa band är kanske att ta i. Men bra är dom! Men jag håller med; 15 låtar låter oroväckande mycket. Får iaf hoppas att låtarna, på god rock ´n roll manér, klockar in på ca 3 min...

Anonym sa...

Jag har varit Kizz-fan fram till "Animalize" å "Lick it up", sen ballade dom ur, Men sen UPPTÄCKTE jag AC/DC som släppte sitt första Album 1974, å fortfarande än i dag har samma "SOund", och bästa sångaren ÄR Brian Johnsson(tror jag stavade rätt!
Därför anser JAG att Ac/Dc är Bäst, kungar, på rock&roll eller hårdrock, det är hårfint vad man ska placer deras "Musik" i!