onsdag 20 augusti 2008

Lyssna på Metallicas nya singel.

I morgon, tordagen den 21e augusti, kommer det gå att lyssna på Metallicas nya singel "The Day That Never Comes" på bandets hemsida metallica.com. Vad kan vi förvänta oss? Gammal hederlig thrash? Blytung metal ala "Sad But True"? Kakburkssolon? Jag hoppas i alla fall på en "Load 3" men det är jag förmodligen ensam om. Hur som helst så är ett nytt albumsläpp med Metallica något som verkar beröra alla hårdrockare oavsett om man gillar bandet eller ej. Men jag är rätt säker på att låten kommer både att sågas och hyllas. Den som lyssnar i morgon kommer i alla fall att kunna skaffa sig en egen uppfatting och det mina vänner, att lyssna, är det första man måste göra innan man får kritisera någons musik. Oftast så glömmer folk att lyssna och sågar ändå. Nej, nu kom jag ifrån ämnet. Hursomhelst, lyssna på Metallicas nya singel imorgon, jag har nämligen på känn att det kan vara något i hästväg.

/Ulf Classon

Inga kommentarer: