onsdag 13 augusti 2008

Ny låt med The Haunted!!!

Svenska thrasharna i The Haunted har varit snälla och lagt ut en helt ny låt med titeln "Moronic Colossus" på deras MySpace-sida från den kommande skivan "Versus". Skivan som planeras att släppas den 17:e september via Century Media har spelats in i PUK-studion i Danmark med Tue Madsen bakom spakarna. Bandet har tidigare spelat in "Revolver" (2004) och "The Dead Eye" (2006) i PUK men till skillnad från dom gångerna så har nu bandet spelat in allt utom sången och solona live. Bandet kom på idén efter att ha spelat in en "live session" för P3 och ville denna gången fånga energin från deras liveframträdanden.

Låtlistan för "Versus":
1. Moronic Colossus
2. Pieces
3. Little Cage
4. Trenches
5. Ceremony
6. Skuld
7. Crusher
8. Rivers Run
9. Iron Mask
10. Faultline
11. Imperial Death March

Källa:
Blabbermouth.net

Uffes åsikt:
The Haunted är världens bästa band och kommer förmodligen att fortsätta vara det även med denna skivan! "Moronic Colossus" innehåller allt det där som en Haunted-låt skall ha men det finns även en del nya saker som jag än, efter fem lyssningar, inte fått grepp om. Det är dock inget stort och revolutionerande vi talar om här utan som alltid med Haunted så utvecklas dom alltid lite för var skiva. Det lär, som alltid, ta mig en miljard lyssningar innan jag får grepp om en låt med The Haunted så jag skall inte uttala mig för mycket än. Men att bandet inte kommer svika sina fan, det är jag säker på.

/Ulf Classon

Inga kommentarer: